همه ما از بودن در ساحلی آرام با منظره ای دلچسب لذت می بریم. دریاها و دریاچه ها هرکدام خصوصیاتی دارند منحصر به خودشان است. به عنوان مثال شما می توانید پس از یک کوهنوردی سخت به دریاچه های زیبا در ارتفاعات بالا برسید و همچنین می توانید با خودروی شخصی خود به ساحل یک دریا رفته و آنجا استراحت کنید. هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند. 

۱- دریاچه ناکورو در کنیا

دریاچه ناکورو در ارتفاع ۱۷۵۴ متری سطح دریا قرار دارد. این دریاچه یکی از دریاچه های دره ریفت در کنیا است که آب آن گازدار یا به عبارتی آب کربناته می باشد. فراوانی جلبک در این دریاچه باعث شده فلامینگوهای زیادی در آنجا زندگی کنند و جلوه ای فوق العاده برای عکاسان به وجود آورد.


2- دریاچه تاهو در آمریکا

دریاچه تاهو بزرگترین دریاچه کوهستانی در آمریکای شمالی و یکی از زیباترین آن هاست. این دریاچه آب شیرین در امتداد مرز کالیفرنیا و نوادا قرار گرفته است.

دریاچه تاهو (Lake Tahoe)  در شهر سیرا نوادا کشور آمریکا قرار دارد و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین کوهستانی در جهان محسوب میشود ,  این دریاچه در نوار مرزی کالیفرنیا و نوادا، غرب کارسون ‌سیتی واقع شده ‌است. بیشترین عمق این دریاچه برابر ۵۱۴ متر می‌باشد که دومین دریاچه ی عمیق آمریکا می باشد .

دریاچه تاهو به خاطر زلالی آب و دارا بودن چشم‌ اندازهای کوهستانی در تمامی جهات پیرامونش شهرت دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم برای ایالات‌های کالیفرنیا و نوادا به ‌شمار می‌آید.

این دریاچه در حدود ۲ میلیون سال پیش به عنوان بخشی از حوضه آبریز دریاچه تاهو تشکیل شد و دریاچه امروزی تاهو از عصر یخ به شکل کنونی خود درآمده‌ است.

علاوه بر زیبایی های دریاچه تاهو  که باعث هجوم مردم به این منطقه میشود راه اندازی یک سایت  تفریحی که شامل مسابقات ورزشی میشود باعث رونق بیشتر این دریاچه زیبا و دیدنی شده است . علاوه بر این تاهو دارای تعدادی منطقه اسکی ، تفرجگاه تابستانه و جاذبه‌ های گردشگری است. در بخش نوادایی آن نیز کازینو های مختلفی قرار گرفته ‌اند.

3- دریاچه پیتو در کانادا

دریاچه پیتو در پارک ملی بنف کانادا واقع شده است و از یخچال های طبیعی تغذیه می شود. در طول تابستان مقدار زیادی پود سنگ در آن سرازیر می شود که رنگ آن را به آبی روشن (آبی خامه ای!) تبدیل می کند.

4- دریاچه لاگونا ورده در بولیوی

دریاچه لاگونا ورده یک دریاچه بسیار جالب و زیباست که توسط آتشفشان ها و چشمه های ابگرم احاطه شده است. این شرایط طبیعی باعث ترکیب شدن آب آن با موارد شیمیایی شده و در نهایت رنگ سبز بسیار پر رنگی را به وجود می آورد.


5- دریاچه تکاپو در نیوزیلند

این دریاچه در کوه های پر پیچ و خم و ناهموار نیوزیلند قرار دارد که معروفیتش به خاطر رنگ آبی بسیار زیبایش است. دریاچه  تکاپو با گل های رنگارنگ و خاص خود در کشور نیوزیلند قرار داشته و یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آید.