آکواریوم و دنیای زیر آب(underwater world pattaya) شهرت یافته است، بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا و همچنین بزرگترین آکواریوم در سطح جهانی می باشد که در ناحیه جنوبی پاتایا قرار دارد.

این آکواریم شیشه ای که به شکل تونل استوانه ای ساخته شده است ، 100 متر طول و بیشتر از 4000 موجود آبزی در 200 گونه مختلف، در این آکواریوم وجود دارد. این مجموعه در سال 2003 افتتاح شد و مدیران شهری پاتایا نزدیک به هشت و نیم ملیارد تومان برای ساخت آن هزینه کردند.

این تونل به ارتفاع تقریبا 3 متر می باشد که دیدنش خالی از لطف نیست. ورودی هر نفر 450 بات و ساعت کاری این مکان، از ساعت 9 صبح تا 6 عصر می باشد.دنیای زیر آب پاتایا که یکی از تفریحات تایلند به شمار می رود، در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع ساخته شده و مجموعه ایی بی همتا از انواع آبزیان را که در شرق آسیا زندگی می کنند را در خود جمع کرده است.این مجموعه از جالب ترین تفریحات پاتایا است و شامل آکواریوم ، انواع ماهیان آب شور و آب شیرین ، حوضچه های روباز و کم عمقی می باشد که میتوان در آنها آبزیان را لمس کرد.

ورودی تونل «دنیای زیر آب»، که اززیباترین دیدنی های پاتایا می باشد، پر از کوسه ماهی هاست . این موجودات ترسناک دریایی همیشه هم انسان را نمی خورند!شاید برخی دوست داشته باشند با این موجودات ترسناک از نزدیک رو به رو شوند و واقعیت وجودیشان را از نزدیک حس کنند. همچنین در صورت تمایل می توانند با لباس غواصی در کنار لاک پشت ها و دیگر حیوانات دریایی شنا کنند.این تونل آبی بسیار جذاب از شیشه آکریلیک بسیار ضخیم ساخته شده است و در برابر فشار آب و امواج استقامت کافی را دارد.